2015 był rokiem Internetu rzeczy, w 2016 sukcesy święciła wirtualna rzeczywistość. A co czeka nas w 2017?

Suzanna Chiu, Dyrektor Amadues Ventures w Amadeus IT Group przemawiała niedawno podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych Fiturtech w Madrycie na temat innowacyjnych partnerstw Amadeusa, startupów oraz trendów na 2017 rok – wśród nich najciekawszymi są sztuczna inteligencja (AI) i API.

Zanim jednak dojdziemy myślami do technologicznej dystopii, w której roboty pragną zemścić się na swoich ludzkich twórcach skupmy się na czymś przyjemniejszym – błyskawiczny rozwój sztucznej inteligencji będzie miał ogromny wpływ na wielorakie sektory, w tym również branżę turystyczną.

Dopiero kiedy wykroczymy poza analizowanie danych i zaczniemy rozumieć preferencje naszych klientów w różnych sytuacjach, będziemy w stanie dostarczyć im doskonale spersonalizowaną usługę. To właśnie personalizacja i konwersja – istotne elementy technologii AI – są kluczowe, aby pomóc branży turystycznej dostosować się do szybkiego rozwoju sztucznej inteligencji.

Najciekawszym obszarem AI, z punktu widzenia sektora turystycznego, jest conversational commerce, czyli połączenie komunikatorów mobilnych i sprzedaży, które wykorzystuje sztuczną inteligencję, rozumiejącą ludzki język.

Ponad 3 miliardy ludzi korzysta z komunikatorów, takich jak WhatsApp czy Facebook Messenger. Dochodzimy do momentu, w którym te aplikacje zyskują więcej użytkowników niż „klasyczne” media społecznościowe i powoli przestaje dziwić możliwość prowadzenia rozmowy z niematerialnymi tworami takimi jak marki czy boty. A technologia wciąż idzie do przodu…

Amadeus już korzysta z technologii conversational commerce. Dzięki współpracy z Zingle, twórcą oprogramowania umożliwiającego budowanie relacji z klientem poprzez wiadomości tekstowe, pragniemy udogodnić naszym klientom pobyt w hotelach. Możliwość poproszenia o wymianę ręczników, dodatkową poduszkę czy hasło do Wi-Fi przez SMS-a może się ziścić w bardzo niedalekiej przyszłości.

Amadeus Venture zainwestował także w wirtualnych agentów Evature, czyli boty zaprogramowane tak, aby zachowywały się jak ludzcy pracownicy biura podróży. Oczywiście, to może znacznie zmienić kształt rynku turystycznego.

Najbardziej ekscytujący jest jednak fakt, że to dopiero początek. W istocie naszego świata leży nieustająca innowacja, więc rozwój i adaptacja nowych technologii będzie tylko przyspieszać. Nowe pomysły i technologie stwarzają graczom rynku turystycznego możliwości do budowania niezwykłych doświadczeń dla podróżujących. Amadeus rozwija innowacyjne pomysły aby zmienić je w wartościowe rozwiązania dla naszych klientów.