Mobilność staje się istotnym sposobem na zapewnienie lojalności podróżnych. Podstawą zachodzącej zmiany są dwa znaczące fakty, których nie można ignorować:

  • Większość działań podróżnych w formie cyfrowej odbywa się teraz za pomocą urządzeń mobilnych – według badania Google jest to prawie 90%,. W ubiegłym roku Phocuswright odnotowało 20 % wzrost udziału urządzeń mobilnych w przeglądaniu stron internetowych. Natomiast przeglądanie za pomocą komputerów stacjonarnych spadło o blisko 10%.
  • Jeśli chodzi o siłę brandingu, mobilność ma tutaj ogromny wpływ. W badaniu Internet Advertising Bureau (IAB) mobilność okazała się ponad 2,5 razy skuteczniejsza w zwiększaniu zamiaru zakupu, a także atrakcyjności marki i prawdopodobieństwa polecenia.

Obserwujemy szybkie zmiany w zachowaniach konsumentów i technologiach, które napędzają rozwój bardziej wyrafinowanego stylu życia. Niedawno usiadłem z moimi kolegami z Amadeus i poprosiłem ich o podzielenie się poglądami na temat pozostałej części roku. Poniżej znajdą Państwo pierwszą z dwóch serii spostrzeżeń liderów firmy Amadeus. Wpis ten, wraz ze wstawkami wideo, prezentuje pięć czynników, które – zgodnie z oczekiwaniami – mają przyspieszyć mobilny styl życia podróżnych w 2017 roku.

Rozstrzygający merchandising

„Mobilność umożliwia sprzedaż w odpowiednim momencie, we właściwym miejscu, podczas całej podróży. Możliwość lokalizacji dzięki urządzeniom mobilnym pozwala na podsunięcie informacji i zachęcenie do kupna usług bardziej powiązanych z daną destynacją. Przerwa w podróży to moment rozstrzygający w relacjach między podróżnym a usługodawcami. Mobilność odgrywa kluczową rolę w przekazywaniu konkretnych rekomendacji, które są pomocne i przydatne w najbardziej odpowiednim momencie”.– Renaud Nicolle, Dyrektor ds. Specjalności i Sieci

Mobilność podsuwa kosztowne towary

„Uważam, że mobilność to zdecydowanie bardziej usługa niż wymiana informacji z podróżnymi. Oznacza to, że mobilność staje się znacznie bardziej osobiście związana z podróżnym podczas jego podróży dzięki intuicyjnemu przechwytywaniu danych i bezproblemowej komunikacji z innymi systemami. Pod tym względem mobilna obsługa wydatków jest absolutnie wyjątkowa. Rozpoznawanie znaków na fakturze, przechwytywanie za pośrednictwem aparatu w smartfonie i przekazywanie rachunków do systemów raportowania wydatków będzie dla podróżnych  wspaniałą usługą. Zmieni to zasadniczo doświadczenia podróżnego w zakresie zarządzania podróżą przed jej rozpoczęciem i po jej zakończeniu”.– Arlene Coyle, Globalny Dyrektor Sprzedaży i Marketingu IT

Pakiety hotelowe z funkcją „przesuń i kliknij”

“Smartfony pozwalają gościom na natychmiastowe działanie w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie. Podróżni, którzy rezerwują jednodniowy pobyt, zaczynają rozważać zakup droższych pakietów i rezerwują je poprzez swoje urządzenia mobilne. Podstawą jest nadal budowa spójnej oferty z przyjaznymi dla użytkownika procesami rezerwacji i wysoką responsywnością, zarówno w mobilnych, jak i innych kanałach. Jednak mobilność będzie dominującym kanałem pośredniczącym, który muszą opanować hotelarze i inne marki turystyczne, by walczyć o to, co Google nazywa „mikro-momentami podróżnego” podczas całej podróży.” – Peter Waters, Dyrektor Dystrybucji Hotelowej

Transfery naziemne zmieniają reguły gry

„Tradycyjny transport z punktu do punktu, obsługujący głównie podróżnych na lotnisku, przekształcił się w wysoce konkurencyjny sektor zarządzany za pomocą aplikacji, funkcji dostępnych na żądanie i obejmujący wcześniejsze planowanie transferu. Firmy wynajmujące samochody również ulepszają swoje usługi dzięki bardziej elastycznym zasadom odbioru i zwrotu. Transport naziemny dąży do tego, aby stać się istotną częścią podróży klienta, oferując za pomocą mobilnych platform bardziej trafne, spersonalizowane i intuicyjne usługi związane z daną trasą”. – Vasken Tokatlian, Dyrektor ds. Dystrybucji Drogowej i Lądowej

Sektor podróży służbowych zaczyna poważnie traktować konsumeryzację

„Myślę, że podróżujący w interesach są zmęczeni przełączaniem różnych aplikacji w telefonie, dzwonieniem do różnych podmiotów, z którymi muszą współpracować podczas podróży. Gdy utkną gdzieś podczas podróży, nie będą musieli już wydzwaniać do biura podróży, linii lotniczej i/lub hotelu, a ich telefon komórkowy wkrótce zaproponuje alternatywną podróż, którą można zaakceptować jednym dotknięciem wyświetlacza. Podróżni oczekują teraz, że design wyświetlaczy, treści generowane przez użytkowników (UGC) i inne intuicyjne udogodnienia w ramach ich prywatnych podróży, będą mogły być używane również podczas podróży służbowych.” – Axel Mueller, Dyrektor ds. Sprzedaży Produktów Korporacyjnych IT w EMEA