„Jeżeli nie potrafisz wytłumaczyć tego sześciolatkowi, to sam tego nie rozumiesz”- mawiał Albert Einstein.

Jak zatem wyjaśnić, na czym polega fenomen Big Data i dlaczego właśnie teraz ma tak ogromne znaczenie? Tak ogromne, ponieważ w pewnym sensie dotyczy nas wszystkich i zmienia dotychczasowe zasady podejmowania decyzji – w każdej dziedzinie. Zacznijmy od początku, czyli tego, jak rozumiemy Big Data.

Przeczytanie kolejnego akapitu zajmie około 20 sekund. W tym czasie w Internecie powstaną 234 nowe konta na portalu Twitter, jednocześnie opublikowanych zostanie 119 700 nowych tweetów, do YouTube użytkownicy załadują 42 godziny filmów i obejrzą 48 594 godzin materiałów wizualnych, użytkownicy Facebooka dadzą 1,096,116 like’ów i zamieszczą 1,154,496 postów, generując transfer danych na poziomie 126 GB, a na LinkedIn wyszukanych zostanie w tym czasie 3822 użytkowników.

Wszystkie te działania pozostawią elektroniczny ślad, który odpowiednio zebrany i co ważniejsze przeanalizowany, może dostarczyć interesujących danych na temat samych użytkowników, ich preferencji czy przyzwyczajeń. Ba! Może pomóc przewidzieć nadchodzące trendy i nastroje, co bezpośrednio przekłada się na sukces każdego przedsiębiorstwa.

Akceptujesz Cookies? Jesteś częścią Big Data!