Amadeus podjął współpracę z MasterCard po to, aby dać klientom możliwość szybkich, bezpiecznych i automatycznych płatności B2B. Amadeus i Ixaris postawili sobie za cel uproszczenie płatności wirtualnych, a co za tym idzie ułatwienie pracy biurom podróży.

FinTech –  to znacznie więcej niż modne słowo. Technologia ta inicjuje wiele innowacji w zakresie bankowości i ubezpieczeń. Technologie finansowe, znane również jako FinTech, skupiają się na firmach, które używają technologii do ulepszania usług finansowych. W zeszłym roku zainwestowano bardzo duże pieniądze w startupy FinTechowe. Rozwój sektora Fintech wydaje się nie do zatrzymania – i to nie bez powodu: w ostatecznym rozrachunku pozwala nam zarządzać naszymi finansami w łatwiejszy, tańszy i bezpieczniejszy sposób.

Teraz Fintech uderzył w branżę turystyczną. Będąc partnerem Amadeus’a biura podróży mogą odblokować więcej korzyści z korzystania z B2B Wallet. Rozwiązania Amadeus’a będą bazować na globalnej sieci MasterCard, która rozszerzy możliwości płatności B2B w podróży.

Amadeus i Ixaris opierają swoją współpracę na efektywnym zarządzaniu wirtualną kartą przez B2B Wallet. Dzięki innowacyjnej technologii płatności, Ixaris umożliwia biurom podróży łatwiejsze tworzenie i dodawanie funduszy do ich wirtualnych kart płatniczych. Ixaris, który wygrał dwa lata z rzędu „Cards International’s Prepaid Innovation Award, a został pionierem w płatnościach, kiedy w 2003 w  Europie wdrożono pierwsze wirtualne karty prepaid.

„Technologia wirtualnych kart to idealne zastosowanie innowacji FinTech w branży turystycznej.” – zauważył Celia Pererio, Head of Travel Payments. „Dzięki połączeniu sił Amadeus, MasterCard i Ixaris, wnosimy elastyczność, wydajność i zaufanie w płatnościach B2B. Wypuściliśmy produkt w lutym, a od tamtej pory zauważamy wzrastające na niego zapotrzebowanie. Na dzień dzisiejszy mamy klientów w 10 krajach europejskich.”

Amadeus ogłosił rozwiązania B2B Wallet dla biur podróży w lutym 2016, aby dać im produkt wirtualnych płatności z możliwością zarabiania lub oszczędzania pieniędzy, podczas płacenia dostawcom usług turystycznych.

Hany Fam, MasterCard Enterprise Partnerships, skomentował: „MasterCard ma za sobą historię udanych, długoterminowych współpracy w całym ekosystemie branży turystycznej. Dzięki naszej globalnej akceptacji, zaawansowanego bezpieczeństwa oraz automatycznej konsolidacji, Amadeus B2B Wallet pozwala biurom podróży na zostawianie gotówki, czeków i innych mechanizmów płatności za sobą.  Czekamy na rozwiniecie naszej współpracy z firmą Amadeus – po to aby kształtować przyszłość podróżowania, umożliwiając bezpieczne, proste  i inteligentne doświadczenia dla przedsiębiorców i konsumentów.”

Alex Mifsud, CEO of Ixaris Group, powiedział: „Jesteśmy dumni ze współpracy z firmą Amadeus nad projektem B2B Wallet. Cieszymy się, że możemy go wprowadzać do krajów na całym świecie, wraz z nasza wirtualną technologią płatności prepaid. Ten rozwój jest silnym poparciem naszej strategii rozwijania płatności B2B, które odpowiadają potrzebom konkretnych branży, a także – jak ma to miejsce w przypadku Amadeus – dostarczanie możliwości płatniczych w celu innowacji i wspierania firm. Turystyka, a w szczególności turystyka online jest przemysłem o ogromnym potencjale.”