Może wydaje się to oczywiste, ale w branży hotelarskiej jest to stwierdzenie, które w zasadzie można by powtarzać na okrągło: zapewnienie lepszych wrażeń zaczyna się od dogłębnego poznania swoich gości. Niektórzy wolą mieć pokój na określonym piętrze lub w konkretnej lokalizacji, a innym zależy na późniejszym wymeldowaniu, żeby w końcu móc się wyspać. Personalizacja podróży gości była tematem wykazu trendów, opublikowanego niedawno przez Skift.

Personalizacja ważniejsza niż kiedykolwiek dotąd!

Ogólnie rzecz biorąc, organizacje hotelarskie korzystają z danych dotyczących gości, przede wszystkim w zwykłym marketingu. Jest to w dużej mierze stosowane na poziomie marketingu obiektu, a nie na poziomie marki. Strategia ta jest używana do komunikowania się z gośćmi jeszcze przed ich pobytem.

Jednak hotele odnoszące największe sukcesy to te, które mają naprawdę dobrą politykę w zakresie zarządzania danymi klientów. Istnieje pewna grupa podróżnych, którzy właśnie zaczynają swoją aktywność na rynku i wyraźnie widać, że mogą być bardzo lojalni, ale ich lojalność nie będzie wynikać z obietnicy zdobycia punktów i bezpłatnych pobytów. Ich lojalność będzie wynikać z wyjątkowych wrażeń i działań organizacji hotelarskich, które rozumieją, czego dane osoby oczekują podczas podróży. Nie uda się tego dokonać, jeśli firma nie posiada naprawdę rzetelnego profilu swojego gościa.

Co z danymi osobowymi?

Potrzeba również, by takie dane profilowe były dostępne we właściwym miejscu i we właściwym czasie. Nieosiągnięcie tego celu może prowadzić do utraty okazji do zapewnienia gościom wyjątkowych wrażeń. Mogą wystąpić rozbieżności między ilością danych osobowych, które klient uważa, że podał, a tym, co hotel faktycznie otrzymuje i na podstawie czego działa w celu zapewnienia gościom idealnego pobytu.

Odchodzimy już od fragmentarycznych systemów, chcąc uprościć działalność hoteli – zarówno z myślą o marce, sieci czy konkretnym hotelu. Amadeus Hospitality chce połączyć wszystkie te technologie w modułowej platformie opartej na komponentach, dzięki czemu hotelarze będą mogli łączyć informacje z różnych systemów i koncentrować się na oferowaniu gościom niezapomnianej marki i wrażeń.

Personalizacja to kluczowe pojęcie branży turystycznej – to sztuka sprawiania, że ludzie czują się jak w domu. Dzięki odpowiedniej technologii hotelarze mogą tworzyć zindywidualizowane oferty i spełniać oczekiwania gości.