Bagaż połączony z pasażerem, roboty, wirtualna rzeczywistość, Big Data oraz drony staną się nierozłączną częścią Twoich podróży znacznie szybciej niż Ci się to wydaje. Pojawia się tylko pytanie: w jaki sposób technologiczne trendy i innowacje wpłyną na doświadczenia podróżujących? Czy to, co widzisz w kinie jest możliwe do zrealizowania w prawdziwym świecie?

Robotyka połączona ze sztuczną inteligencją

Można już eksperymentować z robotami, które działają jak room service, pomagają pasażerom na lotnisku, czy służą jako tłumacz. Jednak czy są one w stanie zrozumieć język nieformalny, taki jak slang, mowę potoczną, idiomy, dialekty albo ironię? Łączenie zaprogramowanych umiejętności ze sztuczną inteligencją daje robotom możliwość rozpoznawania emocji, zachowań i nastrojów oraz pozwala na aktywne reagowanie na nieprzewidziane sytuacje, co daje im możliwość obsługi klienta na poziomie nowej generacji. Mamy jednak nadzieję, że roboty nieprędko opanują świat.

Co z biometryczną samoobsługą?

Biometria zwiększa bezpieczeństwo i doświadczenie podróżującego, poprzez ułatwianie podróży oraz skracanie czasu jej trwania. Najlepszym przykładem jest lotnisko w Auckland, gdzie linie lotnicze Air New Zealand zainstalowały 13 biometrycznych urządzeń samoobsługowych odpowiadających za bagaże, które są wyposażone we wbudowaną kamerę, która przechwytuje obraz twarzy pasażera i dopasowuje do niego jego torbę. Największym wyzwaniem większości lotnisk i linii lotniczych jest stworzenie tokena, który będzie łączył dane biometryczne z kartą pokładową i paszportem, dzięki czemu pasażer nie będzie musiał pokazywać swoich dokumentów na każdym etapie przemieszczania się po lotnisku. Jeśli wciąż sądzicie, że biometria nie jest ciekawa, obejrzyjcie „Wielką Szóstkę”!

Big Data rozwiązaniem dla spersonalizowanych podróży

Dzięki Big Data personalizacja pojawi się na wszystkich etapach podróży. Na przykład hotel, który przechowuje i analizuje preferencje osób, które często w nim przebywają i wdraża je tak, aby przyszłe pobyty były spersonalizowane pod kątem danego gościa. W podobny sposób Disney wykorzystuje opaskę MyMagic+ do zbierania informacji na temat klientów, po to aby podczas odwiedzin ich parków rozrywki dobrać najlepszą ofertę i zapewnić najwyższą jakość obsługi. A czy wy chcielibyście mieć w domu robota zaprogramowanego tak, że będzie uczył się waszych zachowań i dostosowywał się do Waszych potrzeb?

Połączony bagaż, wirtualna rzeczywistość i drony

Co sekundę gubiony jest jeden bagaż – nie ma wątpliwości, że zapotrzebowanie na elektroniczne znaczniki bagaży oraz narzędzia GPS znajdujące torby będzie wzrastać. Obecnie największym wyzwaniem dla linii i portów lotniczych jest wynalezienie procesu normalizacji w celu zwiększenia satysfakcji użytkowników i stworzenia znacznika bagaży, który będzie działał w każdym miejscu oraz drona, który ten znacznik dla nas namierzy. Przy dużej liczbie takich dronów można je będzie określić mianem nowych selfie sticków. Drony mogą uchwycić obraz w sposób, w jaki żadna kamera i smartfon nie potrafi. A może by tak podróżować nie wychodząc z domu? Virtual Reality to segment rynku, który rozwija się tak dynamicznie, że może tak jak bohaterowie filmu „Matrix” wkrótce nie odróżnimy, który świat jest prawdziwy…?

Wkrótce nowe technologie będą dostępne dla każdego podróżującego. Wierzymy, że wiele technologii, które kiedyś były uznawane za science-fiction, staną się w końcu normą. A Ty jak uważasz?

 

Źródło grafiki: http://bit.ly/2fV0qqC