Znacie to uczucie, kiedy znajdujecie bilet lotniczy w świetnej cenie, ale kilka dni później, gdy jesteście gotowi go kupić, cena jest już znacznie wyższa? To niestety przykra rzeczywistość każdego podróżnika. Ale co jeśli powiemy Wam, że możecie zablokować niską cenę biletu, żeby dać sobie kilka dni na podjęcie decyzji i organizację podróży?

To nie mrzonki!

Taką możliwość daje narzędzie FareKeep® firmy FLYR. Podczas wyszukiwania lotów w internetowych biurach podróży, metawyszukiwarkach lub na stronach internetowych przewoźników, FareKeep umożliwia „ochronę” danej taryfy przed dalszymi wzrostami za niewielką opłatą. Dzięki samouczeniu się maszyn i algorytmom zainspirowanym rozwiązaniami rynku finansowego, FLYR pomaga internetowym biurom podróży, wyszukiwarkom i stronom przewoźników dynamicznie kształtować wysokość opłaty za utrzymanie danej wartości biletu, na podstawie danych o prawdopodobieństwie zmiany ceny.

Korzyści dla obu stron

Jednym z pierwszych użytkowników technologii firmy FLYR jest internetowe biuro podróży Logitravel, które wprowadziło narzędzie FareKeep na swoich platformach w Hiszpanii i Portugalii.

Według analiz FLYR, 30% ze 100 zablokowanych cen kończy się rezerwacją, co daje firmom sprzedającym usługi turystyczne możliwość zwiększenia swoich przychodów jak i zmniejszenia kosztów szukania nowych klientów.

Zablokowanie ceny biletu przez podróżującego daje sprzedawcy usług turystycznych dodatkowy czas na nawiązanie z klientem wartościowej relacji, zwiększając prawdopodobieństwo dokonania rezerwacji. To z kolei podnosi potencjalny zysk dla linii, której taryfa została zablokowana, bez żadnego wpływu na ofertę.

Startupy z przyszłością

W kwietniu 2016 roku, kiedy Amadeus po raz pierwszy zainwestował we FLYR, firma była jedynie startupem. Współpraca nad rozwojem usługi FareKeep przyczyniła się do rozwoju FLYR, który dzięki partnerstwu z Amadeus będzie mógł pracować także nad nowymi produktami.

„Inwestycja Amadeus potwierdza nasze silne partnerstwo. Cieszymy się, że dzięki rozwiązaniu FareKeep możemy wspierać innowacyjne strategie i rozwój różnych klientów oraz odnosić korzyści ze skali i dotarcia jakie ma Amadeus, aby promować nasz produkt wśród linii lotniczych, internetowych biur podróży i metawyszukiwarek” – powiedział Jean Tripier, prezes FLYR.

FLYR już pracuje nad dwoma nowymi produktami! Pierwszy z nich to bezpłatna możliwość rozłożenia na raty płatności kredytowej za bilet lotniczy czy pokój hotelowy, którą mogliby zaoferować podróżnym sprzedawcy usług turystycznych. Drugie rozwiązanie to gwarancja najniższej ceny po dokonaniu rezerwacji, dzięki któremu podróżny otrzyma zwrot różnicy w cenie taryfy, jeśli po zakupie cena ta spadnie.

Amadeus Ventures

Amadeus Ventures to fundusz inwestycyjny grupy Amadeus IT inwestujący w startupy z pogranicza turystyki i technologii. Amadeus założył go w 2014 roku, a FLYR jest najnowszą firmą w portfolio, które do tej pory obejmowało startupy takie jak Bluesmart, BookingPal, Yapta, Olset i Evature.