W 2030 roku na świecie przybędzie około miliarda ludzi, z czego 20% będzie podróżowało. Wychowane wśród technologii pokolenia Y i Z zaczną piastować najlepiej opłacane stanowiska i osiągną stabilność finansową. Dostęp do Internetu w każdym zakątku globu stanie się czymś normalnym. Jak to wpłynie na branżę turystyczną?

Technologia dla każdego

Dla większości podróżujących w 2030 posługiwanie się technologią stanie się chlebem powszednim a różnice będą sprowadzać się do preferencji dotyczących interfejsu i doświadczeń dostarczanych przez urządzania. Niektórzy wybiorą technologie ambientowe, które zlewają się z otoczeniem, a inni postawią na bardziej wciągające przeżycia. Jedni będą używać nowoczesnych technologii o wyglądzie analogowych urządzeń zeszłej dekady. Wielu zdecyduje się na interfejsy przypominające ludzi, a jeszcze inni będą korzystać z technologii na własnych warunkach we własnym, osobistym języku.

Wszechobecny Internet (także) w turystyce 

Decydując się na pobyt w hotelu nie zadamy pytania „Czy jest Wi-Fi?” ale „Jak szybkie jest łącze?”. Wszechobecny Internet będzie odpowiedzią na potrzebę nieustannej komunikacji i przerodzi się w ogromną sieć „Internetu Rzeczy” takich jak autonomiczne pojazdy, interaktywne miasta czy inteligentne domy.

Do 2030 tanie linie lotnicze zaadaptują do swoich systemów płatności bezgotówkowe, śledzenie lotów w czasie rzeczywistym czy strumieniowanie wideo w jakości HD, co zapewni wzrost efektywności oraz poprawi obsługę klienta.

Wirtualne „próbki”

Przyszli podróżni będą mogli „przetestować” każdy produkt dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości, co z chęcią podchwycą hotele i linie lotnicze oferując taką usługę jako rutynowy element procesu rezerwacji. Czasem jednak turyści zrezygnują z tej opcji, aby prawdziwe doświadczenie w pełni ich zaskoczyło.

Największym przełomem na skalę globalną będą jednak tanie i ogólnodostępne urządzenia. Większa ilość osób podłączonych do sieci będzie oznaczała ogromne możliwości zysku dla przemysłu turystycznego.

Pobierz nasz raport tutaj aby dowiedzieć się więcej.