2016 był ekscytującym rokiem dla platformy Amadeus for Startups. W pierwszym roku jej istnienia zaobserwowaliśmy kilka istotnych trendów pojawiających się w branży turystycznej. Technologia pozostaje ważną stałą dla nowych przedsięwzięć, ale to  konkretne potrzeby technologiczne napędzają ich innowacyjność i ewolucję.

A więc z jakimi trendami mamy obecnie do czynienia w ekosystemie startupów?

Dzięki współpracy Amadeus ze startupami odkryliśmy, że, pomimo różnego podejścia i odmiennych modeli biznesowych, naszych partnerów łączą pewne trendy technologiczne:

Platformy mobilne przede wszystkim

Ten trend bazuje na budowaniu doświadczeń przez aplikacje mobilne. Zapomnijcie o tradycyjnych desktopach. Ci przedsiębiorcy tworzą aplikacje dedykowane smartfonom i urządzeniom mobilnym. Niektóre startupy zupełnie pomijają tworzenie stron www, stawiając na aplikacje umożliwiające natychmiastową komunikację z klientem przez całą dobę.

Mieszanka technologii i ludzkiej interakcji

Te startupy mniej uwagi przywiązują do urządzenia, na którym używane jest ich rozwiązanie, a więcej do tworzenia autentycznej relacji z konsumentem. Nasz raport „Online Travel 2020: Evolve, Expand or Expire” podkreśla, że ci sprzedawcy jednocześnie zajmują się skomplikowanymi podróżami i zapewniają „radosną mieszankę cyfrowej i ludzkiej interakcji” co stwarza spersonalizowane doświadczenia w podróży.

Analitycy danych

Te startupy dostarczają klientom wysokiej jakości spersonalizowane usługi, dopasowane rekomendacje i opcje oraz ograniczają zakłócenia w podróży, od samego jej początku do końca, dzięki analizie rozmaitych danych.

Sklep ze wszystkim

Tak jak przysłowiowy, turystyczny „sklep wielobranżowy”, ci przedsiębiorcy pragną zadowolić klienta poprzez dostarczanie mu wszystkiego czego potrzebuje w jednym miejscu. Dzięki temu podróżujący oszczędzają i czas i pieniądze, a ich podróż staje się przyjemniejsza.

Przyszłość jest jasna

Nastały ciekawe czasy dla podróży, ale Amadeus wierzy, że wciąż pozostało dużo miejsca na kolejny wielki przełom, czy to w kontekście ulepszania tego co mamy dzisiaj, czy tworzenia nowych rozwiązań dla przyszłości. Amadeus for Startups nie przestaje rosnąć, zmieniać się i dostosowywać do nowych trendów. Wiemy, że im bardziej będziemy elastyczni tym lepiej będziemy w stanie pomóc startupom, które zwracają się do nas po wsparcie, porady i technologię.

Nie wszystkie startupy osiągną sukces, ale te, które skupiają się na szybkich rezultatach, terminowym wsparciu, większej przydatności i spełnianiu oczekiwań podróżnych znajdują się na dobrej pozycji aby to uczynić. Cieszymy się, że w 2017 Amadeus for Startups będzie mógł dalej pomagać startupom turystycznym w ramach partnerstwa korzystnego dla obu stron.