Umożliwienie podróżnemu dotarcia na miejsce to tylko jeden z elementów układanki. Ważne jest co będzie robił kiedy już tam dotrze. Każde Plemię Podróżników, które wyróżniliśmy w naszym raporcie, będzie  miało odmienne podejście i oczekiwania wobec dodatkowych wycieczek i aktywności w miejscu docelowym.

Przykładowo, Poszukiwacze Prostoty lubią z góry zaplanowane atrakcje. Ta tendencja jest szczególnie widoczna wśród osób z krajów rozwijających się, podróżujących po raz pierwszy. Początkowo preferują one wycieczki grupowe. Dopiero z czasem zyskują pewność siebie i zaczynają personalizować swoje wycieczki oraz wybierać aktywności pasujące do ich osobistych zainteresowań. Dla Poszukiwacza Prostoty będącego po raz pierwszy w nowym mieście istotny jest język naturalny, co powinny odzwierciedlać wszelkie ekrany, znaki i przewodniki audio, które może spotkać na swojej drodze.

Niezależność jest domeną Purystów Kulturalnych, więc chętnie skorzystają z rozwijających się prężnie platform umożliwiających nawiązanie znajomości z miejscowymi. Główne atrakcje nie są dla nich tak atrakcyjne jak niszowe i nieoczywiste miejsca. Organizacje turystyczne i zajmujące się marketingiem miejsc mogą zainteresować to plemię komunikując przez spersonalizowane kanały, nieznane szerokiej publiczności atrakcje i wydarzenia.

Poszukiwacze Kapitału Społecznego szukają miejsc niezwykłych i fotogenicznych, którymi będą mogli pochwalić się w swojej sieci. Pragną się samodoskonalić, więc zainteresują ich wszelkie edukacyjne i informacyjne wycieczki, od historycznych spacerów do nauki jazdy na nartach. Dla organizatorów wycieczek świetnym sposobem na podkreślenie swoich produktów jest zakładanie internetowych galerii zdjęć oraz zachęcanie klientów do dzielenia się własnymi opiniami i fotografiami.

Zazwyczaj Łowcy Nagród pragną odpoczynku i relaksu, jednak w tym plemieniu znajdą się też osoby, które napędza adrenalina. Atrakcje dla tej grupy powinny być więc ambitne i niecodziennie, jednocześnie posiadając elementy luksusowe. Łowcy Nagród oczekują specjalnego traktowania – przykładowymi atrakcjami dla nich może być prywatne zwiedzanie muzeum lub zakulisowa wizyta w restauracji z gwiazdką Michelin.

Nawet podczas najkrótszej podróży Podróżnicy z Obowiązku znajdą chwilę na zwiedzanie lub spróbowanie czegoś nowego. Organizatorzy wycieczek muszą komunikować się z tą grupą w specyficzny sposób  –  najprawdopodobniej mają niewiele czasu, dlatego idealnym rozwiązaniem będzie dla nich np. ograniczone czasowo zwiedzanie muzeum.

Wiele agencji turystycznych z dużych miast współpracuje z organizacjami charytatywnymi i oferuje odwiedzającym możliwość zrobienia czegoś dobrego podczas urlopu. Taki wolontariat może trwać od jednego dnia, nawet do kilku miesięcy. Jeśli uda się zawczasu rozpoznać Etycznego Podróżnika  można zakomunikować i podkreślić tego typu atrakcje z wyprzedzeniem.

W celu dalszych informacji zachęcamy do zapoznania się z naszym raportem:

Shaping the Future of Luxury Travel Future Traveller Tribes 2030