Travel Disruption Summit by Voyager w Nowym Jorku nie mogło obyć się bez obecności Amadeus. W wydarzeniu wzięło udział niemal 100 liderów rynku, którzy debatowali nad kształtowaniem przyszłości branży turystycznej.
Rashesh Jethi, szef Działu Badań i Rozwoju Amadeus, podczas swojej prelekcji skupił się na wpływie technologii na budowanie pozytywnych doświadczeń z podróży. O czym warto zatem pamiętać, wdrażając innowacje w swojej firmie?
- Przyjmij za pewnik, że każde doświadczenie podróżującego może być jeszcze lepsze. Zadaj sobie pytanie: “Jak mogę poprawić ten proces z myślą o swoich klientach?”
- Zacznij od podstaw. Na początku zidentyfikuj konkretną korzyść, którą chcesz dać podróżującym np. rekomendacje wydarzeń i atrakcji turystycznych na podstawie geolokalizacji i daty oraz godziny pobytu
- Zidentyfikuj kreatywne sposoby wykorzystania nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, rzeczywistość rozszerzona, rzeczywistość wirtualna, druk 3D na metalu i hyper-haptics.
- Zainwestuj w wybraną technologię i wykorzystaj w pełni jej potencjał.
- Postaw na otwarte systemy IT, które promują innowacyjne podejście.
- Przestrzegaj przepisów tj. RODO, które zostały stworzone z myślą o bezpieczeństwie podróżujących.
- Myśl niesztampowo. Tak jak robią to niektóre porty lotnicze, powoli przeobrażając się w centra handlowe oferujące pełen zakres usług.
W branży turystycznej, która zapewnia 10% miejsc pracy na świecie i zgodnie z przewidywaniami do 2020 r. ma szansę zarobić 1,5 biliona dolarów na rezerwacjach, Jethi zachęca sprzedawców – od startupów po dużych graczy – do otwarcia się na innowacje.
Na podstawie tekstu