Planowanie wycieczki i podróżowanie bez ciągłego polegania na swoim niezawodnym smartfonie – brzmi nieprawdopodobnie, prawda? Jak wynika z badania Journey of me, tak właśnie robią turyści z Australii i Nowej Zelandii. Można im pozazdrościć, że wiedzą, w jaki sposób efektywnie wykorzystać czas na urlopie.

Wyniki badania, dotyczącego podróżujących Australijczyków, okazują się jeszcze ciekawsze, kiedy porównamy ich z turystami z Azji. Okazuje się, że znacznie rzadziej korzystają oni z urządzeń mobilnych podczas planowania, a potem w trakcie podróży. Tylko jedna trzecia podróżnych z antypodów szuka wycieczek przez telefon, a jedna piąta dokonuje w ten sposób rezerwacji. Dla porównania turyści z Azji, odpowiednio w 54% i 46%. Większość Australijczyków wciąż planuje swoje podróże i rezerwuje bilety lotnicze na komputerze stacjonarnym lub laptopie.

Kanałem, któremu ufają Australijczycy i za pomocą, którego preferują otrzymywanie aktualności czy rekomendacji dotyczących podróżowania, jest skrzynka mailowa (62%). Azjaci natomiast są bardziej zróżnicowani w swoich preferencjach – niektórzy wola komunikować się przez media społecznościowe, inni przez aplikacje czy specjalne serwisy.

Australijczycy nie wykorzystują tak chętnie jak Azjaci usług, które opierają się na ekonomii współdzielenia (sharing economy). Potwierdzeniem może być tutaj przeprowadzone przez z nas badanie, według którego prawie połowa (49%) podróżujących Australijczyków nigdy nie korzystała z takich rozwiązań jak Uber czy Airbnb. Ponadto grupa podróżujących z tego kraju nie lubi w trakcie podróży pozostawać online. Z kolei 75% turystów z Azji deklaruje korzystanie z tego typu rozwiązań.

Podobnie do Australijczyków, również Nowozelandczycy podczas planowania swoich podróży nie są uzależnieni od telefonów komórkowych. Tylko jedna czwarta (28%) korzysta z telefonu szukając miejsc i jedna dziesiąta (11%) rezerwując podróż. Większość z nich, podobnie do Australijczyków, szuka (92%) i rezerwuje (86%) podróże za pomocą komputerów stacjonarnych lub laptopów. A także woli otrzymywać rekomendacje i aktualizacje drogą mailową (70%).

Przedstawiliśmy tylko kilka z kluczowych wniosków z przeprowadzonych badań. Jeśli chcesz zobaczyć więcej, sprawdź nasze badanie Journey of Me Insights: What Asia Pacific travellers want, które jest do tej pory najbardziej obszernym badaniem dotyczącym osób podróżujących z Azji i Pacyfiku

Na podstawie tekstu