Gdzie w pierwszej kolejności szukasz informacji o nieznanej marce? Oczywiście, że w książce telefonicznej! Żarty na bok, wiadomo, że nie, chyba, że żyłeś przez ostatnie 20 lat w jakiejś jaskini. Oczywistym jest, że odwiedzasz stronę internetową danej firmy. W przypadku linii lotniczych strony internetowe mają kluczowe znaczenie, gdyż nie tylko dostarczają marce informacji o tym, co cenią sobie klienci, ale także są miejscem, gdzie prezentowana jest oferta dla podróżujących.

Co to oznacza dla linii lotniczych? Kiedy podróżujący szukają lotu, uzależniają swoją decyzję od zmiennych, które znajdują na stronie internetowej, czyli ceny i rozkładu lotów. Nasze badania pokazują, że nie wykorzystuje to w pełni potencjału marketingowego. Klientowi można zaoferować znacznie więcej interesujących go propozycji.

W naszym raporcie Embracing Airline Digital Transformation klienci zostali zapytani, czy mieli problem z porównaniem ofert linii lotniczych pod kątem różnych cech, ale innych niż cena. Oto wyniki:

  • 58% „różnie – niektóre linie jasno pokazują swoją ofertę, a inne nie”
  • 28% „z trudem – pomijając cenę, nie ma wielu informacji odnośnie tego, jak faktycznie będzie wyglądał lot”
  • 14 % „z łatwością – jest jasno powiedziane, czego oczekiwać na pokładzie”

Klienci robiący zakupy online mają do dyspozycji wiele narzędzi internetowych, które pozwalają na porównanie ofert poszczególnych marek. Jednak te linie lotnicze, które oferują dostęp do cennych informacji z pierwszej ręki, pozwalają tym samym na dokonanie wyboru uwzględniającego wiele czynników, bez ograniczania się jedynie do ceny i rozkładu lotów. Coraz częściej linie lotnicze zdają sobie sprawę, że ich strony internetowe są istotnym łącznikiem pomiędzy klientami a ich firmą. Bez właściwej treści nie da się w pełni usatysfakcjonować klienta, zwłaszcza obecnie, kiedy rynek opiera się na danych.

Na przykład na stronie Icelandair znajduje się zdjęcie promujące naturalne piękno Islandii. Dopiero później widzimy propozycje: „dodaj przygodę do swojej podróży”, zatrzymaj się na Islandii w drodze do Stanów Zjednoczonych lub Kanady „nawet na siedem nocy bez żadnej dodatkowej opłaty za bilet”. Na stronie znajduje się także krótki filmik, który jasno pokazuje korzyści wynikające z zarezerwowania przesiadki, czyli przygodę bez dodatkowych kosztów. To, co przekazuje strona, to właśnie wartość oferty Icelandair. Islandia jest bramą wjazdową do Ameryki Północnej i pożądanym miejscem na kilkudniową przerwę w podróży. Dzięki przejrzystemu i atrakcyjnemu sposobowi zaprezentowania oferty, klienci mogą w najprostszy z możliwych sposobów urozmaicić swoją podróż poprzez zakup takiej „przygody”.

Na podstawie tekstu