Sukces nowych graczy w branży turystycznej takich jak Airbnb i Uber rodzi pytanie: co zostało na rynku dla internetowych biur podróży. W Amadeus wierzymy, że lepszym pytaniem, które warto zadać, jest: jakie są nowe perspektywy dla internetowych biur podróży. Naszym zdaniem OTA zawsze były zdolne do ewolucji, adaptacji i nadążania za zmianami.

Sukces internetowych biur podróży (OTA) opiera się na trzech filarach: inwestycjach w technologię, która stanowi trzon innowacji; współpracy, która sprzyja rozwojowi wielkich pomysłów, oraz odwadze, która wymaga ciągłej ewolucji, aby dotrzymać kroku szybkości zmian.

Internetowe biura podróży vs giganci online
Nie ma wątpliwości, iż przyszłość branży internetowej jest ściśle powiązana z innowacjami. Świetnym dowodem tego jest fakt, iż trzej giganci – Google, Amazon i Facebook – inwestują rocznie 12 miliardów dolarów w sztuczną inteligencję (AI). Pewnym jest, że to co robią, wpłynie w najbliższym czasie na branżę turystyczną. Linie lotnicze również ewoluują, a NDC jest świetnym narzędziem do przekształcenia ich w internetowych sprzedawców na miarę XXI wieku.

Amadeus – to nie tylko GDS
Obecnie w Amadeus inwestujemy w dwie innowacje, które wspomogą internetowe biura podróży. Po pierwsze mowa o Amadeus Travel Platform, która pozwala na przechwytywanie i dystrybucję wszelkiego rodzaju treści, w tym pochodzących od tanich przewoźników (LCC), agregatorów i NDC, a także kontent GDS. Daje to internetowym biurom podróży najobszerniejszy dostęp do niezbędnych treści.

Po drugie – merchandising – który nie jest już tylko „dodatkiem” na końcu zakupów. Jest to raczej kluczowy element ułatwiający podróżnikom wyszukiwanie, wybór i rezerwację podróży. Teraz sprzedawca może oferować wybór wygodniejszego miejsca siedzącego, przewóz większego bagażu lub rodzinny pakiet cenowy już na początku sprzedaży, zapewniając większą przejrzystość dla podróżnych, jednocześnie dbając o swój przychód z dodatkowych opcji sprzedażowych.

Pomagając firmom turystycznym w rozwoju
Od największych graczy w branży turystycznej do najmniejszych startupów – zadaniem Amadeus jest zapewnienie wszystkim internetowym biurom podróży innowacyjnej technologii połączonej z wiedzą ekspertów, aby umożliwić konkurowanie na rynku oraz rozwijać możliwości OTA.

Na podstawie tekstu