Nawet w najlepiej zaplanowanej podróży możemy napotkać wiele nieprzewidzianych trudności. W trakcie powrotu do domu może okazać się, że np. lot został odwołany. W takiej sytuacji w pierwszej kolejności będziemy starali się znaleźć rozwiązanie, które pomoże nam zgodnie z planem wrócić do domu. Jeśli nie znajdziemy go bezpośrednio na lotnisku, poszukamy kogoś, kto nam udzieli nam pomocy bez względu na porę dnia.

Dla biur podróży rozwój technologii to doskonała okazja do stworzenia innowacyjnych ofert pozwalających zapewnić najlepszą obsługę. Cztery innowacyjne technologie, które zidentyfikował Amadeus, mogą być dobrym drogowskazem dla stworzenia ofert przyszłości.

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
W świecie, w którym przyzwyczajani jesteśmy do ofert szytych na miarę naszych oczekiwań, klienci coraz bardziej pragną spersonalizowanych ofert. Tutaj pomocne mogą okazać się takie technologie jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe. Mogą one zostać wykorzystane do inspirowania i sprzedaży spersonalizowanych produktów na każdym etapie podróży.

Inicjatywy związane z uczeniem maszynowym pozwolą sprzedającym na zoptymalizowanie kampanii reklamowych pod kątem konkretnych destynacji, bazując na tym jak bardzo prawdopodobne jest zarezerwowanie konkretnej propozycji przez oglądającego. Docierając z dopasowaną ofertą do właściwej grupy odbiorców, biura podróży potrafią celnie trafić w potrzeby swoich klientów. Samo różnicowanie ceny przestało być wystarczające.

Analiza big data
Zarówno sprzedający podróże, jak też agencje turystyczne, szukają sposobów, które pozwolą im oferować coś więcej niż tylko podstawowe produkty. Proponują, zatem dodatkowe wyżywienie, lokalne atrakcje, transport czy zwiedzanie. Jednak dostarczenie kompleksowej oferty jest trudne, ponieważ wymaga dostępu do wielu dodatkowych informacji, tj. rodzaje transportu, oferta noclegowa czy usługi w miejscu pobytu klienta.

Dzięki wykorzystaniu analiz big data te wszystkie usługi w bardzo prosty sposób mogą zostać spersonalizowane pod kątem konkretnych odbiorców. Przykładowo, jeśli para rezerwuje wycieczkę do Paryża, aby spędzić walentynkowy weekend, może otrzymać propozycję romantycznego spędzenia tego czasu we dwoje zwierającą szereg atrakcji. Taka spersonalizowana oferta musi być jednocześnie dostępna dla wszystkich graczy, tak aby łatwiej można go było wyszukać i sprzedać klientowi.

Blockchain
Blockchain jest bezpieczną publiczną i rozproszoną cyfrową księgą, która rejestruje informacje. Technologia ta ma wiele potencjalnie ważnych zastosowań dla branży turystycznej. Przykładowo, może zunifikować naliczane punkty z programów członkowskich i lojalnościowych, może pomóc w śledzeniu bagażu, czy stanowić ułatwienie w płatnościach międzynarodowych. Blockchain może być również pomocny w udoskonaleniu identyfikacji podróżnych, co znacznie ułatwi poruszanie się po lotnisku.

Zdecentralizowana natura Blockchain oznacza także ułatwioną współpracę między różnymi partnerami branży turystycznej, co może być kluczem do sukcesu tych organizacji.

Chatboty i inne platformy komunikacji
Jasne, spójne i łatwo dostępne kanały komunikacji są bardzo ważne dla współczesnego podróżnika. Nowe typy platform komunikacyjnych mogą wzmocnić komunikację z podróżującymi w trakcie ich wycieczki. Dla podróżujących biznesowo, oznacza to udoskonalenie opieki i efektywności, ale też spokój ducha dla nich i firm, dla których pracują.

Nowe technologie mogą podwyższać oczekiwania podróżujących. Tworzą też nowe okazje dla branży turystycznej, która może oferować lepsze wrażenia z podróży niż kiedykolwiek.

Na podstawie tekstu