Do niedawna internetowe biura podróży i metawyszukiwarki z jednej strony się uzupełniały, po części współpracowały, z drugiej walczyły ze sobą o klientów. Internetowe biura podróży dostrzegły jednak potencjał w monetyzacji ruchu na stronie internetowej poprzez wprowadzenie reklam i przekształciły się z doradców w reklamowe megabiznesy.

Przeciętny podróżujący aż 50 razy wyszukuje informacji online, odwiedza przy tym 38 razy strony internetowe, czyta około 12 recenzji, a to wszystko zajmuje mu 15 tygodni. Należy jeszcze dodać, że rozpoczynając ten proces poszukiwań, konsument nie ma z góry wybranego miejsca, do którego chce się udać. Stwarza to idealne warunki dla graczy w internetowej branży turystycznej, którzy mogą ułatwić ten proces poprzez umieszczenie na swojej stronie reklam konkurencji. Brzmi dziwnie? Z początku tak, jednak jeśli się nad tym zastanowić, to użytkownicy postrzegają tego typu reklamy jako jedną z najważniejszych funkcji strony, co dodatkowo pozytywnie wpływa na zwiększenie zaangażowania.

Połączenie tych dwóch modeli oraz zwrócenie większej uwagi na reklamy sprawiło, iż na rynku pojawili się internetowi megasprzedawcy, którzy mają wiele zalet. Zaawansowane technologie wyszukiwania oraz możliwości związane z merchandisingiem pozwalają im na eksperymentowanie z nowymi strategiami merchandisingowymi. Dzięki reklamom oraz przekierowaniom do konkurencji są w stanie zarabiać na ruchu i tym samym osobach, które w innym wypadku i tak wybrałyby konkurencję i nie dostarczyły żadnego zysku. Takie połączenie modeli biznesowych z jednej strony sprawia, iż klienci mogą uzyskać najlepszą ofertę od zaufanej marki, z drugiej strony dostają od tej samem marki cenne informacje, co stanowi bardzo dużą przewagę zwłaszcza w przypadku aplikacji mobilnych. Na koniec warto zauważyć, iż internetowe biura podróży, które przyjmują taki model biznesowy, czerpią zyski z monetyzacji ruchu na swojej stronie, a dodatkowo mogą ustalić wyższe ceny dla swojej konkurencji, zwłaszcza w przypadku, kiedy reklama ma trafić na nowy rynek.

Aby zostać sprzedawcą w świecie online, należy przejść technologiczną transformację, na która składają się: usprawnienie zarządzania przychodami i gromadzenia treści reklamowych oraz przydzielania powierzchni reklamowych zaufanym partnerom, a także integracja treści, które nie mogą być sprzedane poza kanałem dostawcy.

Chcesz dowiedzieć się więcej o powstaniu internetowych megasprzedawców w branży turystycznej oraz innych wschodzących trendach? Pobierz nasz raport: Online Travel 2020: Evolve, Expand or Expire.

Na podstawie tekstu