Branża turystyczna rozwija się dynamicznie. Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego, liczba pasażerów w transporcie lotniczym może podwoić się do 8,2 mld w 2037 roku. Liczby te są jak muzyka dla uszu operatorów podróży na całym świecie, ale oznaczają również ogromne wyzwanie: każdy musi poprawić swoją strategię, jeśli chce przekonać do swoich usług podróżnika XXI wieku.

Doświadczenie sprzedaży detalicznej, często charakteryzujące się elementem personalizacji i doskonałą jakością zakupu, ma większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej, również dla konsolidatorów i sieci.

Jednak zaspokojenie potrzeb dzisiejszych wymagających podróżnych wiąże się również z pewnymi wyzwaniami. Konsolidatorzy, firmy znane głównie z tego, że działają jako hurtownicy przede wszystkim sprzedaży lotniczych, w coraz większym stopniu dążą do integracji nowych rodzajów treści – poza lotniczymi – dzięki czemu mogą różnicować swoją ofertę i zwiększać strumienie przychodów. Jednocześnie, chcą oni również zapewnić swoim agencjom najwyższej jakości usługi i poszerzyć zasięg dzięki najnowocześniejszej technologii.

Z drugiej strony sieci stoją przed dwoma głównymi wyzwaniami: pozycjonowaniem marki i standaryzacją procesów. Przypomnijmy, że sieć składa się z kilku agencji, które decydują się na utworzenie dużego „sojuszu”, który pozwala im negocjować stawki z dostawcami i korzystać z silniejszej pozycji w takich dziedzinach, jak technologia, konkurencyjność oferty, marketing i wiele innych. Fakt, że nie zawsze świadczą te same usługi, niektóre z nich koncentrują się na podróżach w celach rekreacyjnych, inne na biznesie korporacyjnym, oznacza, że muszą uzgodnić wspólną strategię, która może okazać się wyzwaniem.

Podczas gdy konsolidatorzy i sieci stanowią główną częścią segmentu Amadeus Retail Travel Channels i działają w przestrzeni B2B, rzeczywistość jest taka, że mają również odmienne potrzeby. To właśnie ze względu na ten aspekt Amadeus zaprojektował Amadeus Travel Platform. To wszechstronne i dynamiczne rozwiązanie łączy w jednym miejscu linie lotnicze, hotele, alternatywne zakwaterowania, kolej i transport naziemny, pomagając naszym klientom rozwijać ich działalność. Platforma ta agreguje treści niezależnie od ich źródła i normalizuje je tak, aby nadawały się do wykorzystania w biurach podróży, co ostatecznie pozwala konsumentom usług turystycznych robić zakupy i rezerwować podróże tak, jak chcą.

Aby mieć pewność, że nasza technologia spełnia potrzeby klientów, Amadeus Travel Platform zapewnia konsolidatorom i sieciom kompletny pakiet, który pomaga im zarządzać usługami świadczonymi członkom lub agentom zarówno z finansowego, jak i technologicznego punktu widzenia. Mogą zdecydować się na budowę własnej infrastruktury technologicznej od zera lub na wybór z naszego podstawowego pakietu.

Ale jak dostawcy usług turystycznych mogą jednocześnie zwiększać swoje przychody i inwestować w zaawansowane technologie? Automatyzacja jest kluczem do usprawnienia ręcznych i czasochłonnych procesów i właśnie w tym może pomóc nasz pakiet End to End:

  • Poprzez usystematyzowanie procesów sprzedaży biletów i procesów posprzedażowych, konsolidatorzy mogą zredukować koszty i zoptymalizować obieg dokumentów, co ostatecznie poprawia czas reakcji i konwersję.
  • W przypadku sieci, automatyzacja może pomóc im w dostosowaniu ich działalności do różnych typów podróżnych (biznesowych lub rekreacyjnych), zapewniając najlepszą możliwą obsługę.

Wreszcie, równie ważne jest, aby czerpać korzyści ze spostrzeżeń i trendów rynkowych. Nasz zespół dąży do zaoferowania technologii i treści, których potrzebują konsolidatorzy i sieci, aby przetrwać i rozwijać się zarówno z klientami, jak i partnerami.

To wszystko stanowi częśś Amadeus Live Travel Space, która łączy technologię Amadeus Travel Platform z doświadczeniem naszych pracowników, znacznymi inwestycjami i silnymi relacjami z klientami.

Na podstawie tekstu.