Agenci biur podróży z czasów „Baby Boomers” stoją obecnie przed kluczowym wyzwaniem, jakim jest zrozumienie, co przyciąga uwagę zaawansowanych technologicznie klientów z pokolenia X, Y i Z. W jaki sposób mogą oni pozyskać więcej podróżnych, z których aż 77% nigdy nie przekroczyło progu biura podróży?

Generacja X
Generacja X jest nastawiona przede wszystkim na wypoczynek w gronie rodziny. W porównaniu do innych pokoleń jest znacznie bardziej skłonna podczas szukania interesujących ofert sugerować się opiniami innych oraz informacjami od danych marek i biur podróży.

Poczucie, że dana oferta jest warta swojej ceny, może być kluczem do zainteresowania podróżnych z pokolenia X, dlatego agenci powinni w komunikatach podkreślać zalety oraz promować opinie, które dostarczają przydatnych informacji. 85% przedstawicieli pokolenia X czyta opinie o miejscach, które chcą odwiedzić przed podjęciem decyzji, a 80% stwierdziło, że treści informacyjne pochodzące od marek lub destynacji mogą wpływać na ich proces decyzyjny.

Generacja Y, czyli Millenialsi
Millenialsi podróżują częściej niż inne pokolenia, bo średnio aż 4 razy w ciągu roku, ale za to ich wyjazdy są najkrótsze. Cechą charakterystyczną pokolenia Y jest szeroki zakres ich zainteresowań. Podczas swoich podróży skupiają się na odkrywaniu świata zewnętrznego, doświadczeniach kulturalnych, rodzinnych wycieczkach i romantycznych wyprawach.

Prawie 90% przedstawicieli pokolenia Y twierdzi, że szuka najlepszych cenowo ofert. Chcąc dotrzeć do Millenialsów, specjaliści ds. marketingu turystycznego powinni podkreślać lokalną kulturę, doświadczenia i kuchnię, a także rabaty i okazje.

Generacja Z
Jako jedno z najbardziej świadomych budżetowo pokoleń w Europie, generacja Z jest bardziej skłonna do rozpoczęcia planowania wyjazdu bez określonego celu, szukając inspiracji i ciekawych ofert. Robi to głównie za pośrednictwem smartfonów.

Generacja Z w dużej mierze sugeruje się tym, co widzi w mediach społecznościowych i reklamach, więc agenci biur podróży, którzy chcą przyciągnąć uwagę podróżujących z pokolenia Z, muszą zastosować atrakcyjną wizualnie, zintegrowaną strategię marketingową dla różnych urządzeń.

Biura podróży nowej generacji
Celem biura podróży jest sprawienie, by podróże stały się niewiarygodnie wciągające i zabawne. Interaktywne ekrany, filmy i wirtualna rzeczywistość umożliwiają potencjalnym klientom poznawanie nowych miejsc i wybieranie destynacji, która wyda się im najciekawsza.

Dzisiejsi podróżni napędzają zmiany i zmuszają sprzedawców z pokolenia „Baby Boomers” do ewaluacji dotychczasowych modeli biznesowych i wprowadzenia takich, które sprostają nowym wyzwaniom. Raport badawczy Amadeus, The Travel Retailer of the Future, pokazuje, jak to zrobić!