W końcu zameldowałeś się po wyczerpującym locie. Podczas rozpakowywania, nagle dopada cię głód, niestety jesteś zbyt zmęczony, aby pójść do restauracji hotelowej czy chociażby zadzwonić po obsługę. Na szczęście pokój jest wyposażony w asystenta głosowego i w oka mgnieniu cieszysz się pysznym posiłkiem.

To tylko jeden z wielu możliwych scenariuszy, w których technologia może poprawić doznania związane z pobytem w hotelu. Goście wykazują duże zainteresowanie różnymi technologicznymi rozwiązaniami świadczonymi przez dostawców usług hotelarskich. Może to obejmować pobyt w pokoju z inteligentnymi urządzeniami, korzystanie z aplikacji rzeczywistości rozszerzonej, aby zobaczyć, jak wygląda pokój hotelowy podczas procesu rezerwacji, a nawet użycie technologii VR podczas wyboru miejsca na wyjazd. 65% z ponad 7500 respondentów, którzy wzięli udział w badaniu dotyczącym przyszłości branży hotelarskiej, wskazało, że byliby zainteresowani wykorzystaniem technologii w takim zakresie, a ponad 20% respondentów miało już z tym do czynienia. 

Rodzina, relaks i…technologia

Amadeus i InterContinental Hotels Group przeprowadzili na zlecenie agencji badawczej Foresight Factory badanie zatytułowane Drivers of Change in Hospitality. Objęło ono ponad 12 rynków w Europie, obu Amerykach i Azji, i miało na celu odpowiedzieć na pytanie: czego szuka „gość jutra”. Jak się okazało, choć wakacyjna lista życzeń klientów pozostaje „klasyczna” pod pewnymi względami – ludzie podróżują dla relaksu, chcąc spędzić czas z rodziną lub by zdobyć nowe doświadczenia – to co ciekawe ucieczka od technologii nie jest dla nich priorytetem. Goście, nawet na wakacjach, chcieliby mieć dostęp do technologii co najmniej w takim samym zakresie, do jakiego są przyzwyczajeni na co dzień. Poproszeni o ocenę najatrakcyjniejszych usług technologicznych, goście wskazywali m.in. słuchawki, które mogą natychmiast przetłumaczyć to, co mówi ktoś w innym języku (76%), czy dostęp do asystenta głosowego w pokoju hotelowym (64%).

Oczekiwania gości jutra

Podczas gdy wygoda, przyjazność personelu i elastyczność pozostają kluczowymi czynnikami decydującymi o wyborze hotelu, coraz większą wagę przywiązuje się do takich elementów jak obsługa 24/7, personalizacja czy wielokulturowość. I choć obsługa ludzka nadal wygrywa z samoobsługą (63% osób woli interakcję z personelem hotelowym), warto zaznaczyć, że istnieją pozytywne obszary automatyzacji, zwłaszcza w przypadku bardziej funkcjonalnych działań, takich jak rezerwacja taksówki, opłacenie rachunku lub zamawianie usług hotelowych.

Podczas gdy „typowy” gość hotelowy jeszcze kilka lat temu spodziewał się znaleźć w pokoju szlafrok i wachlarz artykułów toaletowych, nowoczesny gość oczekuje usług typu dostęp do narzędzia, które może dostarczyć wskazówek, co robić podczas wakacji lub możliwości personalizacji pokoju.

Zyskuje klient i hotel

Technologia umożliwia hotelom przeniesienie ich programów lojalnościowych na wyższy poziom,  gościom pozwala natomiast na sprawowanie pieczy nad doświadczeniem, którego pragną. Rezerwacja oparta na personalizacji oznacza skomponowanie wakacji marzeń, co wpływa na zwiększenie liczby rezerwacji bezpośrednich. Hotele dostają także informacje zwrotną, jakie cechy/funkcje/dodatki są najbardziej pożądane i najczęściej wybierane, co pozwala na lepsze dostosowanie się do oczekiwań klientów.

W Amadeus współpracujemy już z klientami nad integracją rezerwacji opartych na atrybutach z naszą ofertą technologiczną.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat kluczowych trendów, które zmieniają branżę hotelarską? Pobierz raport Drivers of Change in Hospitality.

Na podstawie tekstu.