W obecnych czasach trwa rywalizacja pomiędzy tradycyjnymi i internetowymi biurami podróży. Postęp technologiczny, który przyczynił się do rosnącego wykorzystania Internetu przez konsumentów, sprawił, że to te drugie znalazły się w korzystniejszej sytuacji. Tradycyjne agencje stają przed wyzwaniem, aby przyciągnąć nowych i zatrzymać lojalnych klientów i skłonić ich do skorzystania z ich usług. W tej rozgrywce kluczowe staje się zapewnienie klientom unikalnego doświadczenia. Czy technologie bazujące na sztucznej inteligencji oraz rozpoznawaniu głosowym mogą przyczynić się do przechylenia szali na stronę tradycyjnych agencji turystycznych?

Z początkiem 2017 roku Amadeus i biuro TUI w Berlinie wdrożyli eksperymentalny i innowacyjny projekt, którego oś stanowił humanoidalny robot o imieniu Pepper. Celem przedsięwzięcia było sprawdzenie, jakie korzyści może przynieść wykorzystanie tego typu technologii. Amadeus szczegółowo przeanalizował potrzeby i wyzwania TUI, aby określić, jak asysta robota może pomóc w codziennej pracy.

W grudniu 2017 roku nastąpił pierwszy test w biurze. Reakcje klientów? Wielu z nich było pozytywnie zaskoczonych obecnością Pepper’a, który witał ich, a następnie pytał, jak może pomóc w zaplanowaniu wyjazdu. Ci, którzy zdecydowali się na kontakt z robotem, byli zadowoleni, tylko część klientów wolała tradycyjny kontakt z pracownikami biura.

To dopiero początek prac, które mają na celu oszacowanie, jakie korzyści oferują turystom i tradycyjnym biurom podróży humanoidalne roboty oraz sztuczna inteligencja. Niemniej projekt udowodnił, że jest to dobry i obiecujący kierunek rozwoju, którego Amadeus chętnie się podejmie.

Na podstawie tekstu