Pamiętasz ostatni raz, kiedy użycie strony internetowej lub aplikacji było naprawdę przyjemnym i satysfakcjonującym doświadczeniem? Bardziej niż te pozytywne, zapamiętujemy złe doświadczenia, dlatego od ręki możemy przywołać swoje negatywne wspomnienia frustracji nad konkretnymi stronami internetowymi. Czemu tak się dzieje?

Łatwiej zapominamy o pozytywnych doświadczeniach, ponieważ dobre UX (User Experience) powinno być tak łatwe w użyciu, że prawie niezauważalne. Innymi słowy UX polega na projektowaniu doświadczeń, które są dla ludzi intuicyjne i przyjemne. UX stał się kluczowym wyróżnikiem wśród najlepszych firm, które poświęcają coraz więcej czasu i pieniędzy na badania i projektowanie UX, w celu utrzymania pozycji lidera. Według raportu Forrestera każdy dolar wydany na UX przynosi w zamian od 2 do nawet 100 dolarów.

Dlaczego UX ma znaczenie dla Amadeus?
Niezależnie od tego, czy opracowujemy rozwiązanie, które ma być stosowane przez podróżnych na całym świecie, czy też przez graczy z branży turystycznej – takich jak linie lotnicze, biura podróży, hotele, lotniska czy koleje – UX stanowi podstawę naszej pracy. Strategia, badania i projektowanie są niezbędne, aby nasze aplikacje były użyteczne, angażujące oraz łatwe do zrozumienia i opanowania dla naszych klientów.

Zadowolenie zarówno profesjonalistów z branży turystycznej, jak i podróżników
Kluczem do sukcesu jest ciężka „praca detektywistyczna” naszych projektantów UX. Przeprowadzają oni wywiady ze wszystkimi uczestnikami projektu, aby poznać specyfikę biznesu i pozyskać rzetelną wiedzę na dany temat. Wszystko to jest poparte obszernymi badaniami i, co najważniejsze, danymi. Na tym etapie kluczowe znaczenie ma dogłębne zrozumienie użytkowników – tego, czego potrzebują, co cenią, ale także poznanie ich ograniczeń i charakterystyki otoczenia, w którym się znajdują.

Wizualizacja połączonych doświadczeń
Po przeprowadzeniu powyższych analiz tworzymy mapy ekosystemów i badamy, gdzie zachodzą interakcje, gdzie się na siebie nakładają, a gdzie występują luki oraz gdzie możemy wprowadzić innowacje. Wizualizacja pełnego ekosystemu podróży pozwala nam połączyć wszystkie podmioty w łańcuchu podróży, dzięki czemu otrzymujemy kompletną mapę podróży danego podróżnego. Metodologia ta jest fantastycznym narzędziem pozwalającym nam projektować wyjątkowe doświadczenia na każdym etapie podróży.

Rozwijając nasz sposób myślenia o UX
Dzięki zaangażowaniu w tworzenie jak najlepszego UX, nasi klienci znaleźli się w samym sercu naszej działalności. Jest to czynnik, który napędza wszystkich projektantów UX w Amadeus, ponieważ mają oni wyjątkową możliwość wpływania na życie i doświadczenia miliardów podróżników i profesjonalistów z branży turystycznej na całym świecie.

Na podstawie tekstu