Polityka podróży służbowych może być dzisiaj kluczowym wyróżnikiem, przyciągającym do firm nowe talenty, dlatego też warto przyjrzeć się jak podróżujemy w ramach wykonywanej pracy i jak firmy dbają o nasze bezpieczeństwo.

Komfort podróży służbowych

Wiele osób podróżujących służbowo narażonych jest na stres. Często jest on związany ze sposobem przemieszczenia się z domu na lotnisko, z lotniska do hotelu i podobnie w drodze powrotnej. Zjawisko to dla wielu nie będzie zaskoczeniem, bo pracownicy często sami muszą zarządzać swoimi wydatkami, organizować transport lokalny, a jednocześnie kontrolować napięty grafik i oczywiście wykonywać obowiązki służbowe.

W tym natłoku różnych zadań bezpieczeństwo jest szczególnie ważne. Jako potwierdzenie tej tezy przywołać można raport „Women in Business Travel Report” – opracowany na zlecenie Maiden-Voyage. Z badania wynika, iż kobiety stanowią najszybciej rosnący segment osób podróżujących służbowo. Ponadto aż 77% z nich twierdzi, że polityka podróży firmy powinna uwzględniać ich szczególne potrzeby związane z płcią, a bezpieczeństwo jest jedną z nich.

Jak firmy dostosowują się do potrzeb pracowników w zakresie podróży służbowych?

Na szczęście firmy coraz bardziej angażują się w opiekę nad swoimi pracownikami, którzy przebywają w podróży, zapewniając im bezpieczeństwo, komfort, niezawodność i oszczędność czasu. Zyskują na tym nie tylko pracownicy, gdyż w rezultacie przynosi to także wymierne korzyści dla korporacji w postaci oszczędności i optymalizacji kosztów, a co najważniejsze – wydajnych pracowników.

W ciągu ostatniego roku korporacje podeszły bardziej kreatywnie do tworzenia polityki podróży, przez uwzględnienie lub modyfikację jej poszczególnych elementów, a także wykazały się bardziej elastycznym podejściem nie tylko w stosunku do wyboru dostawcy, ale również akceptowania różnego rodzaju zakwaterowania czy usług transportu naziemnego. Dodatkowo fakt, iż każdy podróżny ma indywidualne oczekiwania i potrzeby, zyskał powszechne zrozumienie i nie wzbudza już zdziwienia u Travel Managerów.

Jak może na tym zyskać rynek podróży?

Stres i dyskomfort związany z podróżami służbowymi może zostać zniwelowany już na etapie samego planowania wyjazdu, a biorąc pod uwagę, iż podróżni już teraz wydają ok. 60 euro, aby uwolnić się od nieuniknionego stresu i kłopotów, otwiera to pole dla biur podróży, które są w stanie zająć się logistyczną częścią planowania.

W 2016 roku ponad 54 mln podróżnych na całym świecie skorzystało z wcześniej zaaranżowanych usług „taxi & transfers”, a ich liczba cały czas rośnie. Biura podróży powinny zatem wykorzystać globalny trend i zaoferować swoim klientom spersonalizowaną usługę bezpiecznego transportu na każdym etapie podróży, zapewniając większą wygodę, bezpieczeństwo i spokój. Dla takiej osoby wykonywanie zadań służbowych jest przecież priorytetem.

Dodatkowo włączenie takiej usługi do swojego portfolio, może korzystnie wpłynąć na wizerunek firmy, ale również przynieść wymierne zyski ze sprzedaży. Obecnie, pomoc osobom podróżującym lokalnym transportem naziemnym jest niewykorzystanym źródłem dochodów, z którego mogłaby skorzystać duża liczba biur.

Amadeus wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom korporacji oraz biur podróży, oferuje rozwiązanie Amadeus Transfers. Jest to narzędzie umożliwiające agentowi sprzedaż szerokiej gamy usług transportowych obsługiwanych przez wielu dostawców w ponad 1000 destynacji, w 142 krajach, zarówno dla pojedynczego pasażera jak i grupy osób.

Produkt jest dostępny z poziomu Amadeus Selling Platform Connect oraz w Web Services, White Label oraz w self-booking tools.