Wydawałoby się, że potrzeba magii, aby szybko odprawić kilkuset pasażerów na pokład największego samolotu pasażerskiego. Lufthansa i Amadeus jej nie potrzebowali. Za pomocą technologii biometrycznej cała odprawa odbyła się w zaledwie 20 minut dzięki bezproblemowemu i jednoetapowemu procesowi rozpoznawania twarzy.

Ten prosty proces został przetestowany na międzynarodowym lotnisku w Los Angeles. Samoobsługowe bramki z zamontowanymi kamerami robią zdjęcie pasażerowi, które następnie jest bezpiecznie przesyłane do bazy danych straży granicznej Stanów Zjednoczonych, gdzie odbywa się jego weryfikacja w czasie rzeczywistym. Po udanym dopasowaniu, system rozpoznaje pasażera jako odprawionego. Dzięki temu, pasażerowie nie muszą już okazywać karty pokładowej ani paszportu na bramce. Podczas wstępnych prób otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii od uczestników. W ciągu 20 minut odprawiliśmy około 350 pasażerów.

Kluczem w tym innowacyjnym projekcie była współpraca. Firma Amadeus pomogła zbudować interfejsy pomiędzy Systemami Kontroli Odlotów firmy Lufthansa (Amadeus Altéa), wyposażenie bramek było zapewnione przez Vision Box, a amerykańska służba celna i graniczna udostępniła bazę danych do identyfikacji pasażerów. Wszystkie strony współpracowały ze sobą, aby poprawić doświadczenia pasażerów z podróży.

Rośnie potrzeba, aby linie i porty lotnicze oraz władze oferowały podróżnym szybsze procedury odprawy. Spodziewamy się, że w niedalekiej przyszłości biometryczne, takie jak powyższa, będą używane nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także poza nimi.

Na podstawie tekstu